neděle 3. července 2016

Změna plánu...

...zůstáváme doma. Trochu zmatky v komunikaci. Nakonec vlastně dobrý, protože až teď mi došlo, že se mi do Prahy jet nechtělo.
Hned jsem si s Borkem vymysleli plán B.
David žádný plán B nepotřebuje. Je rád, že může být se svými kamarády tady.

Shodou okolností jsem včera četla článek psycholožky Ireny Beranové   , že ne vždy aktivní trávení času je to nejlepší pro děti. Já se tím řídím roky. Pojďme dělat co nás opravdu baví, nikam se nežeňme.
Jakože jsem nikdy nepochopila, proč se musí na výlety vyjíždět v sedm ráno a ne až se všichni vyspí.
Borek je za celý rok z fotbalu udřený a na co se opravdu vždycky těší, je spánek.
Běžně vstává o víkendu před dvanáctou.
Místo snídaně jsme si udělali oběd. V půl druhé jsme vyrazili do kina. Protože se nám chtělo. Navzdory tomu, že bylo venku hezky a mohli den využít užitečněji, kulturněji, sportovněji. Cestou zpátky jsme objevili vynikající jahodový sorbet za směšné peníze.
.....
Umyli jsme kola a zjistili stav. Moje má utrženou zadní brzdu. To jsou záhady. Jen tak odpadne zadní brzda  přes zimu v garáži a není . Prostě není. Borek se jel projet sám , já jsem mezi tím  meditovala nad svou kuchyňskou linkou. Přesněji, jak udělat obklad  a zároveň , aby mi to nezabralo moc času a energie.

....
Zítra se jdeme nasnídat do JUST DONUT .Borek o tom mluví nejméně půl roku. Ano, další konzumní volnočasová aktivita, na kterou se těšíme oba dva.
A pokud se mi podaří nafoukat kolo, dokonce i na ten sport dojde.

Jenže ono je pro nás dospělé někdy těžké jen tak ležet doma, když jsou sociální sítě plné chlubení zážitky jiných rodičů.
Je otázka, nakolik je to pravda, čím se druzí chlubí… Někteří lidé kolem sebe vytvářejí odér věčné aktivity. Někdo takový opravdu je, ale je to jen velmi malé procento lidí. Mnohem víc lidí si o víkendu líp odpočine, když se jen tak poflakuje doma, když nemusí šlapat na kole bůhvíkolik kilometrů, obejít deset zámků a podobně. Spousta lidí o to vůbec nestojí. Jenže dnes být jen doma vypadá jako hnití, přitom to vůbec tak není. To, že jen tak odpočíváte, dýcháte, je daleko přirozenější než cokoli jiného. Jenže hodně lidí se to bojí přiznat, okolí i sami sobě. Organizujeme všechno možné, ale unikají nám základní věci. Třeba to, že si s námi chce dítě jen tak dát jídlo, pomazlit se a podívat na pohádku. Když vidí, že jsme v pohodě, je to pro něj zásadnější než věčné výlety a aktivity.

10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dneska jsme take meli jet na vylet, na krasny hrad Kasperk. Ale nejak se mi po snidani na zahradce nechtelo sednout do auta..tak jsme doma, posloucham ptacky na zahrade, u nohou svoje dve kocky a v ruce knizku. Nicnedelani to neni a dnes je to pro me vic nez cestovani, kultura,atd.

Mnoho pravdy, taky jsem ten clanek vcera cetla:-). Uzivejte pohody. Ta cervena zmrzka je fakt lakava! M.

Mluvíte mi z duše:)) Dokonce už nechodím na jeden blog, kde skoro každý den absolvovali nějaký výlet. Normálně mě to deptalo a zamýšlela jsem se nad tím, jak jsme nemožní, že nejedeme na výlet, ale jdeme jen na zmrzlinu nebo na pivo nebo grilujeme. Ale když nám se tyhle činnosti líbí mnohem víc!!!
Zuza

ByLucky řekl(a)...

Děkuju pěkně. Jsem ráda, že nejsem divná sama, že je nás takovejch divnejch víc:).

Soňa Malinová řekl(a)...

Ech, založme spolek :)

Anonymní řekl(a)...

Hlásím se do spolku!!! a díky za další krásný článek! Zuzka

Moc diky za clanek. Uz mnohokrat jsem se stydela, ze jsem zustala doma jen tak nebo s knizkou, aniz bych za cely vikend provedla neco svetoborneho ci svetobjevujiciho. Katka

Lucie Konečná řekl(a)...

Taky dám zápisný, zrovna hodlám hnít na zahradě s knížkou a dětem se taky nikam nechce.

evulekotule řekl(a)...

Výlety mě tak nedeptají, nijak se netrápím, že jsme o víkendu často doma a vyrazíme akorát k babičce na oběd nebo na místní hřiště. Já mám problém s advetem, když se všechny blogerky první advetní neděli pochlubí s advetními věnci. letos budu asi blogy před Vánoci ignorovat, abych nepropadala panice.

Lenka řekl(a)...

Zrovna tuto sobotu jsem se rozhodla tak lehce "zahnívat" na zahradě. Do noci jsem koukala střídavě do ohně a do nebe, poslouchala ťukání padajících švestek o plechovou střechu, popíjela čaj z kytek ze záhonů...prostě čistila hlavu. Výletů jsem si už užila dost. Sem tam nějaký teda není od věci, ale to obyčejno se s přibývajícím věkem stává čím dál krásnější.